سیاه سی

شرحی است از سیاست بازان سالم و ناسالم

سیاه سی

شرحی است از سیاست بازان سالم و ناسالم

رقص ترامپ با جاهلیت عرب
سفر جنجالی رئیس جمهور آمر یکا به عربستان سعودی یاد آور داستان علی بابا و چهل دزد بغداد است
یک رئیس جمهور از دنیایی متمدن امروز دنیا بیاید در یک کشور جهان سوم و همجنان سرخ پوستان و بومیان قاره آمریکا با عربهای داعشی برقصد و همچنان مستان باده نوش با عربهای جاهلیت لاف گزاف ضد تروریست سر بدهد

یک سفره رنگین پهن کرده رو در روی همدیگر نشستند لاف دوستی لاف قدرت لاف آهای دشمن کجایی زدند جشن گرفتن و به یمن این پیروزی با هم قرار داد های چند صد میلیاردی بستند با هم سخت هم قسم شدند برای دوستی . یک صورت و روی قضییه بود اما واقعیت قضییه روی دیگر بسیار تلخ است بگذارید کمی مسئله را باز کنیم عربستان دو سال است درگیر یک جنگ فرسایشی و بسیار سنگین در جنوب و غرب کشورش با نیمی از یمن است اما همین نیمه یک کشور فقیر چنان در مقابل او ایستاده لرزه به خاندان سعودی افتاده نیروهای سعودی در این جنگ خانمان سوز چنان می ترسند که از چند کیلومتر مانده به خط تماس

جلو تر نمی آیند آنچه در خط تماس حضور دارد مزدوران داعشی است که با حقوق های چند هزار دولاری

پشت تجهیزات پیشرفته قایم شده اند برخلاف تبلیغات حضور سی کشور از طرف عربستان در این عملیات فقط تعداد کمی نیروهای اماراتی انهم اندک در کیلومترها دورتر از خط تماس حضور دارند و باقی فقط اسمشان حضور دارد

بله خوب چند هواپیمایی عربی با خلبانان غیر عرب هم در بمبارانها شرکت دارند خلبانهای گاه کیلومتر ها

قبل از هدف رسیدن به هدف بمبهارا رها کرده دور می زنند به همین خاطر تلفات غیر نظامیان دهها برابر جنگهای دیگر است از ان سمت هیچ چشم انداز مشخصی برای پایان جنگ مشخص نیست در واقع فقط مزدوران خارجی بجای عربستان می جنگند عربستانی از کمبود بودجه و پایین آمدن قیمت نفت بسیار صدمه دیده است سال 2016 برای جبران کسری بودجه حداقل 15 میلیارد دولار استقرض از بانکهای خارج کرد حالا با جیب خالی بلوف چهارصد میلیارد دولاری خرید از امریکا میزند با جیب خالی قرادادهای نجومی امضاء می کند

آما روی واقعی سکه اینجا است عربستان سخت ترسیده و درمانده است وخسته از جنگ و هزینه های سنگین و تلفات سنگین تر انسانی و سرزنش رقیبان داخلی بلاخره شاهزاده های رقیب هم منتظر شکست و برکناری آل سلمان

  • ۰
  • ۰

امروز 9نهم بهمن ماه 1398 مصادف است با سالروز شهادت فاطمه (ع) دختر پیامبر (ص) است. 

همان بشری که آیه کوثر در حق او نازل شد.

این آیه کوثر با همه کوچکی چنان عظیم و بزرگ  است  که هنوز علمای تفسیر نتوانسته اند تفسیر کاملی از آن را مطرح کنند.

آیه کوثر مفهومی بسیار بالاتر از ذهن بشری ما دارد گفته می شود خیر و برکت عظیم گفته می شود برکت دائمی نعمت جاویدان خیر و نعمت کثیر در دنیا و آخرت است.

این چه معنای است که یک شخص اینقدر عظمت و بزرگی پیدا می کند 

می شود مادر خیر و حکمت و برکت کثیر در دنیا و آخرت این مفهوم بسیار عظیم است .

بیاید کمی این خیر کثیر حکمت کثیر بررسی کنیم .

وقتی پیامبر (ص) علیه السلام به پیامبری مبعوث شد اطراف او را تعدادی اعراب جاهلیت بودند فاقد علم فاقد تربیت فاقد دانش فاقد حکمت بودند؟

همه زشتی ها همه پلیدی ها را برای ارضای شهوات خود بنام آئین پدری بت پرستی انجام می دادند همان عادتی که امروز شمه ای از آن از تکفیری های آل سعود بروز دادند؟

اگر چه ظرف 23 سال رنج عظیم تعداد زیادی از این اعراب جاهلی تربیت شدند عالم شدند پرهیز کار شدند.

اما هیچگاه پیامبر وقت آن رانیافت تا دانش و حکمت عظیم و معارف اسلامی آسمانی خود را برای بشریت بروز دهد.

23 سال جنگ مخالفت دشمنی کینه دوزی و حتی نفاق آخر پیامبر در مدینه نبی محصور مدفون کرد؟

اگر چه پیروزی های بزرگی را نصیب مسلمانان کرد.

اما دانشمندان در اطراف او نبودند تا این معارف عظیم که بشر بدوی را به اوج انسانیت و معراج در عالم علم و دانش و رسیدن به مرحله خدایی ( اینقدر رشد کرد که در واقع به خدا رسید در تمام صفات خدایی شد بسیار به روح عظم نزدیک شد)

در واقع زمینه بروز و انتقال این دانش و حکمت عظیم فراهم نبود.

با رحلت پیامبر این فاطمه (ص) بود که این حکمت عظیم و دانش بزرگ در سینه داشت این سیره این حکمت عظیم پدر در فرزند او متجلی بود؟

این دانش عظیم تزکیه تعلیم  و انسانیت حکمت در فاطمه علیه السلام رشد کرده و نهادینه شده بود؟

در سوره بقره آیه 269 خیر کثیر همان حکمت عظیم عطا شده از جانب خداواند به پیامبر می داند که فقط به اولیاء الهی و پیامبران بزرگ عطا شده؟

اما خیر کثیر و حکمت کثیر که به پیامبر (ص) عطا شده عظیم تر و کوثر است از حکمت در آیه بالا ذکر شده بزرگتر و بیشتر است. ( کوثر صیغه مبالغه است) 

حال قتل دختر پیامبر خدا کمر به قتل حکمت و کوثر است

و قتل او در واقع قتل عام خیر برکت حکمت و دانش عظیم است؟

این قتل اتفاق نیافتاد مگر بوسیله نفاق عظیم ؟

در قرآن داریم که قتل یک نفر قتل یک نسل است در واقع هم همین است یک نفر که کشته می شود تمام نسل بعد از او هم متولد نخواهد شد؟

پس قتل فاطمه (ص) علیه السلام قتل یک شخص و یک نسل نیست قتل یک خیر کثیر حکمت کثیر و دانش عظیم است.

هر چند فرزندان فاطمه علیه السلام این دانش عظیم این حکمت کثیر این گنجینه بی نظیر در سینه و عمل خود حفظ کردند و زمان امام پنجم علیه السلام و امام ششم علیه السلام قسمت کمی از آن را بروز دادند.

در واقع فرصت تاریخی کوچکی پیش آمد تا تعدادی دانشمند و دانش آموز پای درس این حکمت کثیر و دانش عظیم بنشنند و قسمت کوچکی از آن را ثبت و برای بشریت باقی بگذارند.

حتی این فرصت برای امام (علی) و یا امام حسن و امام حسین پیش نیامد کینه ورزی حکومت  خواهی و جاهلیت آل خبیث معاویه و ناکثین نگذاشت؟

پس بی جهت نیست قتل فاطمه (ع) السلام قتل عام خیر و برکت و حکمت بدانیم.

  • ۹۸/۱۱/۰۹
  • حبیب نصر اللهی

نظرات (۱)

  • پارسا افشار
  • باسلام

    کاربر گرامی مایلید قالب وبلاگتان رو به شکل سایت عوض کنید؟

    خیلی زیبا و جالب میشه کسی نمی تونه تشخیص بده وبلاگ یا سایت هستش داخل موبایل یه جور نشون میده و سیستم یه جور دیگه واقعا منحصر به فرده

    اینم نمونه قالب وبلاگ

    http://refahbar.blog.ir/

    برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

    09011447878

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی