سیاه سی

شرحی است از سیاست بازان سالم و ناسالم

سیاه سی

شرحی است از سیاست بازان سالم و ناسالم

رقص ترامپ با جاهلیت عرب
سفر جنجالی رئیس جمهور آمر یکا به عربستان سعودی یاد آور داستان علی بابا و چهل دزد بغداد است
یک رئیس جمهور از دنیایی متمدن امروز دنیا بیاید در یک کشور جهان سوم و همجنان سرخ پوستان و بومیان قاره آمریکا با عربهای داعشی برقصد و همچنان مستان باده نوش با عربهای جاهلیت لاف گزاف ضد تروریست سر بدهد

یک سفره رنگین پهن کرده رو در روی همدیگر نشستند لاف دوستی لاف قدرت لاف آهای دشمن کجایی زدند جشن گرفتن و به یمن این پیروزی با هم قرار داد های چند صد میلیاردی بستند با هم سخت هم قسم شدند برای دوستی . یک صورت و روی قضییه بود اما واقعیت قضییه روی دیگر بسیار تلخ است بگذارید کمی مسئله را باز کنیم عربستان دو سال است درگیر یک جنگ فرسایشی و بسیار سنگین در جنوب و غرب کشورش با نیمی از یمن است اما همین نیمه یک کشور فقیر چنان در مقابل او ایستاده لرزه به خاندان سعودی افتاده نیروهای سعودی در این جنگ خانمان سوز چنان می ترسند که از چند کیلومتر مانده به خط تماس

جلو تر نمی آیند آنچه در خط تماس حضور دارد مزدوران داعشی است که با حقوق های چند هزار دولاری

پشت تجهیزات پیشرفته قایم شده اند برخلاف تبلیغات حضور سی کشور از طرف عربستان در این عملیات فقط تعداد کمی نیروهای اماراتی انهم اندک در کیلومترها دورتر از خط تماس حضور دارند و باقی فقط اسمشان حضور دارد

بله خوب چند هواپیمایی عربی با خلبانان غیر عرب هم در بمبارانها شرکت دارند خلبانهای گاه کیلومتر ها

قبل از هدف رسیدن به هدف بمبهارا رها کرده دور می زنند به همین خاطر تلفات غیر نظامیان دهها برابر جنگهای دیگر است از ان سمت هیچ چشم انداز مشخصی برای پایان جنگ مشخص نیست در واقع فقط مزدوران خارجی بجای عربستان می جنگند عربستانی از کمبود بودجه و پایین آمدن قیمت نفت بسیار صدمه دیده است سال 2016 برای جبران کسری بودجه حداقل 15 میلیارد دولار استقرض از بانکهای خارج کرد حالا با جیب خالی بلوف چهارصد میلیارد دولاری خرید از امریکا میزند با جیب خالی قرادادهای نجومی امضاء می کند

آما روی واقعی سکه اینجا است عربستان سخت ترسیده و درمانده است وخسته از جنگ و هزینه های سنگین و تلفات سنگین تر انسانی و سرزنش رقیبان داخلی بلاخره شاهزاده های رقیب هم منتظر شکست و برکناری آل سلمان

  • ۰
  • ۰

این روزها نگه داشتن سگ در بین ایرانیان به یک اپیدمی تبدیل شده است و روز به روز دارد به وسعت آن افزوده می شود؟

واردات غذای آماده سگ و گربه هم به شدت افزایش یافته است اگرچه آمار تعداد یکصد میلیون دلار یدک می کشد اما در واقع بیش از اینها است چون واردات لنجی و قاچاق هم وجود دارد حتی وجود واردات کنسرو غذایی آماده که بعدا برچسب آن تعویض شده و به غذای سگ و گربه تغییر یافته است در بازار دیده می شود.

خوب اگر نیاز اینقدر بالا رفته چرا اجازه تولید صنعتی این غذای سگ و گربه در داخل صادر نمی شود تا حداقل بخشی از سوله های در حال خاک خوردن رونق بگیرند بخشی از بیکاران شغل پیدا کنند؟

در هایپر مارکتها گاه قیمت یک کنسرو غذای سگ و گربه سه برابر قیمت یک کنسرو ماهی تون مشهور برچسب می خورد تازه خریدار هم دارد؟

گاهی فکر می کنم صاحبان سگ و گربه ها خوشبخت تر از بقیه هستند ؟

چرا در واقع سیستم زندگی غربی و مناسبات اجتماعی ما را بد اخلاق سخت پسند و زود رنج کرده است دیگر تحمل خودخواهی های هم دیگر را نداریم ؟

از آن طرف هم خیلی مغرور کاذب و گمان کسی بودن را هم داریم رشد رذایل اخلاقی هم ما را به ناسازگاری با پدر همسر خواهر برادر فامیل سوق داده است؟

لذا ایرانی ها بسیار گوشه گیر و تنها شده اند.

حالا داشتن یک مونس ولو سگ که دائم موس موس کند بد اخلاقی تحمل کند فحش و لگد را هم به جان بخرد و دائم دمش را برای ما تکان دهد خود غنیمتی است؟

گفته اند حضرت ابراهیم (ع) سلام الله دائم با خدا مونس بود و لقب خلیل ( دوستی خالص با خدا یا مصاحبت بی حد حصر خدای تعالی ) دست یافت.

یا گفته می شود  . فرشتگان بهترین یار و یاور برای اولیا هستند. اولیای خدا از همجواری با فرشتگان در نهایت شور و شعف می‌باشند.

اما ما دائم دچار افسردگی و ناراحتی هستیم 

لذا همنشینی با سگ گربه هم یک درجه بدبختی کمتر است بالاخره خودش یک مونس است برای ما انسان های درمانده تنها بی اخلاق بی مونس که حتی تحمل یک انسان دیگر در اطراف خود نداریم؟

دوستی مال دوستی شیطان دوستی خود ( خود پرستی ولو خود خود خواه پر از عیب ) ما را به کجا کشانده است؟

  • ۹۸/۰۳/۱۶
  • حبیب نصر اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی